Ting Å gjøre i København med barn

gutt på fluktstol tivoli københavn danmark

Innholdsfortegnelse

Hvorfor vi elsket København med barn

storbyferie og barn blander seg ikke alltid: mye turgåing, travle gater, forvirrende transport, for mye kultur og ikke nok spilletid. Slik er Det ikke I danmarks hovedstad. København har noen viktige ingredienser som gjør det til en veldig familievennlig byferie. København er kompakt, flat og lett å navigere, så det er mulig å gå mellom mange av de viktigste severdighetene, selv med små barn. Det er relativt få biler på gatene i Forhold Til London og ANDRE britiske byer, så det som gjør Et besøk Til København med barn spesielt hyggelig er muligheten til å utforske byen på sykkel.

barneklatring På Nyhavn skilt I København Danmark

Nyhavn

København Har en vakker, ren havn og elegante gater fylt med fristende butikker og restauranter. Stilig arkitektur, strålende design og miljøfokusert planlegging har gjort København til en by som Mange andre hovedsteder bør vurdere å etterligne. Det har også noen fantastiske museer, slott og parker og NOEN STRÅLENDE lekeplasser.

barn som leker I Tivoli lekeplass københavn Danmark

Fargerik lekeplass I Tivoli

Vi besøkte København med barn i April 2019. Vi hadde flott vær til tross for at det var tidlig på våren, så vi tilbrakte mesteparten av vår tid ute og nyter solskinnet (det er mye å gjøre hvis været ikke er på din side, se nedenfor). Københavns havnefront er spesielt nydelig i godt vær.
Etter å ha smakt våren I Danmark, vil vi gjerne komme tilbake til København om sommeren for å nyte kafekulturen og milde kvelder samt turer til stranden like utenfor hovedstaden.

Det beste Å gjøre I København med barn: leie sykler

Dette er min første anbefaling for en familie tur Til København. Jeg vil gjerne tilbake til København med barn rett og slett fordi det er mulig å utforske hele byen på sykkel. Jeg hadde ikke innsett hvor befriende dette ville føles før jeg faktisk gjorde det.

sykling over bro københavn danmark

Har Du Bare en dag i København med barn? Lei en sykkel!

jeg hadde håpet å leie sykler for våre barn (alderen 5 og 7) , men jeg var ikke i stand til å finne noen sykler små nok. Men dette viste seg ikke å være et problem som jeg tror mine gutter kan ha slitt med å håndtere volumet av sykler på byens gater, de er vant til å sykle langs landeveier hjemme med få andre trafikanter rundt.

familie sykkeltur københavn danmark

familien sykkelen I Amager Fæ naturreservat

I Stedet leide Vi en bysykkel (med en hendig kurv) og en familie sykkel Fra Copenhagen Bicycles I Nyhavn. Familiesykkelen har plass til to barn i» last » – området foran, og den leveres med setebelter, regntrekk og et teppe. Vi tok råd Fra Erin Fra Oregon Girl Rundt Om I Verden og syklet langs Noen Av Harbour Circle, en imponerende skilt sykkelrute ved Siden Av Københavns havnefront.

badehavn og sand københavn ting å gjøre med barn

badehavn foran Cafe Noa ‘h

Høydepunkter inkludert stopp for kaffe og et improvisert spill av fotball utenfor Cafe Nö’ h På Islands Brygge. Nybygde boliger søler (noen ganger bokstavelig talt) på et fotgjengerområde med en sandstrand og badehavn. Vi satt i solen og undret oss over ideen om å kunne gå ut av sentrum hjem og gå for en svømmetur i overraskende rent utseende vann. Etter kaffe fortsatte vi forbi gamle fiskeskur i Nokkelen og Gjennom Amager Fæ Naturreservat og over brua til de nye byggeprosjektene På Sluseholmen før vi syklet nordover fra havnesirkelen til sentrum og videre inn I Nørrebro. Det var en strålende dag ute, veldig trygt og enkelt, selv for en uerfaren road syklist.

hvis Du besøker København med tenåringer, vil jeg anbefale å leie sykler for varigheten av oppholdet. Det er virkelig den beste transportmåten.

forhøyet sykkelsti I København ting å gjøre i københavn med barn

forhøyet sykkelsti I København

jeg bodde i London for en stund, men aldri våget å sykle på veiene, det er bare for mye trafikk. Sykling gjennom Sentrum Av København var utrolig. Jeg håper i de kommende årene at andre byer, Inkludert London, kan implementere noen av de revolusjonerende ideene Som Danmarks hovedstad har introdusert. Sykling I København er fantastisk.

Pin For senere:

Ting å gjøre i københavn Med barn, Nyhavn Harbour

ta en båttur på Københavns vannveier

hvis du ankommer København på et tidlig fly som vi gjorde, har du sannsynligvis ikke lyst til å gjøre mye på din første dag. Vi hoppet på en av båtene som regelmessig ply havnen og nøt en avslappende time å utforske København fra vannet. Vår tur tok I København Operahus, det uavhengige samfunnet I Christiania og det danske kongelige hjemmet Til Amalienborg blant mange andre høydepunkter, og det var en fin måte å krysse Av Den Lille Havfrueskulpturen uten å måtte gå rundt for å se den (det er litt av en tur fra andre attraksjoner i byen). Statuen er ganske liten og underwhelming.

fargerike bygninger I Nyhavn: Ny Havn I København

Vår Båttur i København gikk fra Nyhavn

Som en side, for en langt overlegen hans Christian Anderson-relatert skulpturopplevelse, vil jeg anbefale et besøk Til Odense (en time 40 minutter fra København med tog) hvor du kan følge en skulptursti rundt i byen. Odense gjennomgår for tiden noen store endringer for å få mest mulig ut av sin berømte sønn, men i mellomtiden er det et morsomt sted å besøke for dagen eller natten. Det er et nyttig sted å stoppe hvis du er på vei vest til Billund, Hjemmet Til Lego murstein. Selvfølgelig var mine barns favorittskulptur I Odense Keiseren som beundret sine «nye klær» i et speil holdt opp av de frie veverne.

folk som sitter på havnen i københavn danmark

Havneliv

Tilbake Til båtturer I København, hvis du har penger og tid til overs kan du prøve Den mer intime Hei Kaptein eller skipper en elektrisk båt for en spesielt sivilisert utflukt.

Besøk noen flotte danske lekeplasser

så bra og rikelig er lekeplassene I København at jeg er bekymret for at vi har satt en farlig presedens for fremtidige byferier. Våre barn vil forvente å bli imponert daglig av fantastiske lekeplasser uansett hvor vi går. Dette er takket være den strålende danske play engineers Monstrum. Ta en titt på denne anmeldelsen detaljering Noen Av Monstrum beste kreasjoner hvis du er på vei Til Danmark eller andre Steder i Skandinavia med barn.

barn klatring på blå brutt fly spille structutre I Nørrebroparken København Danmark

Familievennlig Nø Med sitt ødelagte fly

I København likte vi Spesielt Nø Broparken eller «Bermuda Triangle» som det også er kjent. Det er en flyulykke å klatre på og god plass til et spill fotball, og det er også noen små trikes for barna å pedalere rundt på. Våre barn elsket det her.

hvite linjer i en park i københavn med barn

Superkilen, Nø

Også I N ④rrebro-distriktet fant Vi Superkilen, en rekke fritidsområder, inkludert et område med quirky striper på fortauet, det er også en strålende blekksprutklatringsstruktur. Og på sykkelturen vår oppdaget vi at selv Københavns kirkegårder er tiltalende steder for en tur: Assistens Kirkegå i Nø Er spesielt attraktivt.

På vei inn I gamlebyen I København, kom vi over de ganske industrielle Hauser Plads som sitter bak Kultorvet square. Det er et praktisk sted for en rask bit av energi brenner en kort spasertur fra der vi bodde På Generator Hostel. Våre barn elsket å prøve å kjøre opp metall kupler.

metall kupler Av Hauser Plads lekeplass i københavn med barn

Hauser Plads lekeområde

Vi brukte Ikke Københavns lekeplasser. Faktisk, vi gikk glipp av et par viktige de som er gode grunner til å gå tilbake til byen: Naturen Lekeplass i utkanten av byen høres ut som en nydelig grønn plass og Barnas Trafikk Lekeplass er perfekt for å undervise unge syklister reglene i veien.

Iskrem og aperitiffer På Nyhavn

Det er en grunn til At Nyhavn (New Harbour) er fullpakket med besøkende: det er vakkert. Foret med fargerike 17. og 18. århundre rekkehus, Nyhavn er scenen du vil se på utallige postkort og Instagram innlegg. Opprinnelig en levende havn med skip fra hele verden utøver sine farvann, Nyhavn er nå hovedsakelig brukt av turistbåter og flytende restauranter. Interessant (eller deprimerende), er det en lap-dancing bar sta tar sentrum scene i en vakker bygning blant de stilige hoteller og spisesteder, et nikk til portens seedier fortid.

folk som går ved siden av fargerike bygninger I Nyhavn København

Populære Nyhavn

vi spiste ikke På Nyhavn, men fant oss der på mer enn en anledning for en iskrem og en drink: det er en utmerket iskrembar, Vaffelbageren og mange barer for å nyte en aperitiff før du drar et sted litt billigere til middag.

Spis på Et matmarked I København

selv om maten var kostbar I København, var det ekstremt god kvalitet. Vi likte søndag lunsj På Bridge Street Kjøkken. Dette matmarkedet, som ligger over Inderhavnsbroen, ikke langt fra Nyhavn, består av en rekke mat-og drikkeboder. Dette er et flott konsept for familier som meg som alle ønsker å spise noe annerledes. Guttene likte pølser, min mann hadde karri, mens jeg prøvde den danske åpen sandwich smørrebrø med stekt torsk på den ene siden og sild på den andre.

reker på brød Og sild På brød Sm ④rrebrø: dansk åpen sandwich

Smø

Det er matmarkeder Over Hele København, noen med levende musikk (det var et bluesband som spilte når Vi spiste På Bridge Street). Nettsiden Til Visit Copenhagen har mer informasjon.

Blues band På Bridge Street Kitchen, bra sted å spise i københavn med barn

Blues band På Bridge Street Kitchen

Nesten overalt vi besøkte I Danmark var det en preferanse for kort over kontanter, inkludert matmarkeder; selv en togstasjon toalett la meg betale med kort for inngangsbilletten. Vi åpnet Starling bankkontoer før vår tur Til Danmark, slik at vi kunne betale med kort uten å pådra seg noen transaksjonskostnader.

Danmarks Nasjonalmuseum Og Barnemuseet

hvis du vil se noen av hovedsamlingen På Nasjonalmuseet (Eller Nationalmuseet), må du sørge for å gjøre det før du besøker Barnemuseets seksjon. Jeg hadde håpet å utforske noen av de andre delene av museet og å komme over «kjedsomhet-knappen» med barna mine: en genial måte å leve opp til det som kan være en tett opplevelse. Det er noen utrolige gjenstander på skjermen og selvfølgelig en veldig god Vikingutstilling. Imidlertid fant vi oss veldig raskt i Barnemuseet, en fløy av hovedmuseet, men en helt annen opplevelse.

barn som leker i husbygging på danmarks barnemuseum københavn

Barnemuseum, Danmarks Nasjonalmuseum, København

Vi hadde en veldig vanskelig jobb å trekke ut barna våre fra Barnemuseet. Jeg er ikke sikker på om jeg noen gang vil kunne ta barna mine til et vanlig museum igjen. Det er Et Vikingskip å seile, et slott å utforske, middelalderske kjøkken å lage mat i og tre sverd å kjempe med pluss masse dressing opp klær. Nasjonalmuseet er åpent hver dag, Men Barnemuseet er stengt på en mandag (som mange andre museer I Danmark).

Nyt kaffe og kake På Illum

Jeg har Erin Fra Oregon Jente Rundt Om I Verden for å takke igjen for dette tipset. I Stedet for å gå opp Et av tårnene i København, tok vi heisen til toppen Av Varehuset Illum og nøt kaffe og croissanter med utsikt over byen. Det er et flott sted. Det er en smal terrasse rundt kafeen med bord og stoler for å beundre utsikten.

illum rooftop cafe i københavn danmark

Illum: perfekt til kaffe

Ta med barna Til Tivoli

Skulle Tivoli være på Toppen Av København reiserute? Vi nølte med Å besøke Tivoli, det koster mye å komme inn og vi er ikke store fans av tivoli rides. Tivoli er et merkelig sted: jeg følte at jeg hadde tråkket På settet Av Mary Poppins eller Chitty Chitty Bang Bang. København er en så stilig by med utrolig design At Tivoli føler seg i strid med resten av hovedstaden. Selv min syv år gamle sa «jeg føler meg merkelig» uten å spørre fra meg.

sjørøverskute tivoli danmark

Tivoli

Heldigvis besøkte Vi Tivoli på en solrik dag, så vi slappet av i fluktstoler mens Den svært talentfulle Tivoli Youth Guard band marsjerte forbi og barna likte lekeplassen (en annen strålende en). Men jeg tror det ville være ganske underwhelming på en grå dag. Restaurantene er dyre og den vi spiste på belastet oss for vann fra springen (som kom i kartonger), en anomali i en ellers miljøbevisst by.

Jeg har hørt Tivoli er magisk hvis Du besøker København I Julen. Det Er Et Julemarked og mange festlige attraksjoner lagt på, og Jeg tror Father Christmas også gjør et utseende.

barn som leker i tivoli lekeplass piratskip

Lekeområde På Tivoli

På En annen Tur Til København ville Jeg bli fristet til å besøke Dyrehavsbakken, Eller Bakken, verdens eldste fornøyelsespark i utkanten av byen. Åpnet helt tilbake i 1583, er parken i en skogsinnstilling hvor hjort streifer gratis, og besøkende kan streife gratis også, da det ikke er kostnad for å komme inn. Det er en rekke turer (som er bære en kostnad) og aktiviteter pluss et godt utvalg av steder å spise og drikke.

København for barn: aktiviteter med regnværsdag

været var utrolig under vårt besøk I København med barn så vi var ute fra daggry til skumring bortsett fra en morgen I Barnemuseet. Det er imidlertid mange innendørs aktiviteter I København.

Louisiana Museum Of Modern Art på kysten like nord for byen ser ut som en flott dag ute. Den har en egen barneavdeling hvor barna kan delta i workshops, og det er nydelig utsikt over Ø Mot Sverige.
Nærmere sentrale København og kåret I fjor Av Time Magazine som en av De 100 beste stedene å besøke, Experimentarium er en strålende vitenskap og teknologi museum med mange hands-on utstillinger for barn. Det er vitenskapsdemonstrasjoner, sjørelaterte eksperimenter på Stranden og boblespill i Bubbleariet.
Det Nasjonale Akvarium Danmark, Den Blå Planet

Det Nasjonale Akvarium Danmark, Den B

Danmarks nasjonale akvarium, Den Blå Planet eller Blå Planet er verdt et besøk for sin arkitektur alene. Men som nord-Europas største akvarium gjør det en veldig god linje i alle ting fishy. Og det er nok av barnespesifikke attraksjoner: barna mine ville elske vannet lekeplass, selv i regnet.

gangvei opp til toppen av rundtårnet i københavn danmark

gangveien inne I Rundtårnet

mine barn elsker å klatre et tårn eller høy bygning for et godt utsiktspunkt av byen de besøker, så mye at jeg har skrevet et blogginnlegg om tårnene å klatre I Italia. København har ikke mange høye strukturer, Men Rundetårnet Fra Det 17. århundre nær Hauser Plads er en fin måte å brenne litt energi på å gå / løpe opp og rundt i sirkler til toppen for en god utsikt over byen. Det er stort sett trinn gratis, så det er flott hvis du besøker København med en pjokk eller baby.

Dagsturer Fra København

Det er uendelige morsomme ting å gjøre I København med barn, men hvis du har lyst på en dag ute, er det mange opplevelser å være i nærheten.

dagstur Fra København til Malmø

en togtur over Den 7,8 km Ø Broen Til Malmø i Sverige er veldig gøy. Våre barn elsket konseptet med nipping over grensen til et annet land på bare 40 minutter. Malmø er en hyggelig, kompakt og walkable by som også har noen ganske gode lekeplasser og matmarkeder, men mer om det i et eget innlegg.

Ø Bro som knytter Danmark Til Sverige, kreditt Daniel 4021

Ø Bro som knytter Danmark til Sverige, kreditt Daniel 4021

Amagar Beach

hvis Du besøker København om sommeren, er Det bare en kort t-banetur Til Amagar Beach. Denne menneskeskapte sandstranden er flott for besøkende i alle aldre: det er bassenger for småbarn, en promenade og områder for fotball og andre strandsporter.

Roskilde Vikingskipsmuseum

vi besøkte Roskilde Vikingskipsmuseum med bil Fra København på vei Til Billund lenger vest. Roskilde gjør imidlertid en enkel 30 minutters dagstur med tog fra København. Det vakkert designede Vikingskipsmuseet utforsker Historien Til Vikingbosetningene i området og beskriver hvordan en samling av skip fra det 11.århundre ble senket for å hindre fiendens angrep.

Vikingskipsmuseet, Roskilde

Frilandsmuseet Friluftsmuseum

En av mine barn har en svært lav toleranse for museer, så jeg elsker hvor som helst som tillater ham å lære litt historie i et mindre formelt miljø. Danmarks Friluftsmuseum (Eller Frilandsmuseet), en samling gårder, møller og hus fra 1650 til 1940, høres perfekt ut for barn som foretrekker å være ute.

Bakken

hvis Reisen Til Danmark ikke inkluderer Et Besøk Til Legoland, og du er ivrig etter mer spenning etter Et Besøk Til Tivoli, kan du oppleve den eldste fornøyelsesparken i verden ved å gå ut Til Bakken, en halv time med tog nord for København. I motsetning Til Tivoli er Det gratis å komme inn, og du kan vandre gjennom den store hjortparken samt hoppe på en berg-og dalbane.

Hvor å spise I København med barn

vi spiste veldig godt I København og andre Steder I Danmark. Som jeg nevnte ovenfor, er matmarkeder funnet over hele byen og fungerer veldig bra med barn. Vi likte Bridge Street Kjøkken i Nærheten Av Nyhavn. Den består av en rekke gatemat kiosker som selger pølser, karri og sm hryvrrebrø, Den Skandinaviske open-faced sandwich og mye mer. Jeg elsket dette konseptet som vi alle kunne spise noe annet, men sitte sammen al fresco på felles bord. Vi hadde søndag lunsj På Bridge Street Kitchen og likte å lytte til En Blues band spiller i nærheten.

Sykler parkert foran Bridge Street Kjøkken, flott sted å spise I København med barn

Bridge Street Kjøkken, København

Neste gang vil Jeg prøve Torvehallerne ved Siden Av Nø Rrreport stasjon som har et enda bredere utvalg av spisesteder samt faktiske salgsboder som selger ferske råvarer, perfekt hvis du er selvbetjent under ditt opphold i København.

vi oppdaget en flott liten italiensk restaurant på vår siste kveld, La Vecchia Signora, som serverer rimelig pizza og pasta. Det er bare en fem minutters spasertur fra Generator Hostel.

jeg har hørt gode ting Om Bensin Grill og jeg er sikker på at hvis vi hadde hatt tid til å spore opp denne burger joint ligger i en tidligere bensinstasjon mine barn ville ha vært glad på konseptet, det har grener dukker opp på ulike steder rundt i byen. Det har blitt vurdert Av Bloomberg som å ha noen av de beste burgere i verden, det er også et veggie-alternativ hvis ku ikke er din ting.

Hvor å bo i København med barn

Det er mange AirBnB leiligheter og mange hoteller I København, men vi valgte å bo På Generator Hostel Copenhagen på grunn av sin sentrale beliggenhet og rimelig pris. Vi bodde i et eget familierom. Fra Generatoren var vi i stand til å gå til alle de viktigste severdighetene, og det er lett å nå vandrerhjemmet med offentlig transport fra flyplassen. Det er et supermarked rundt hjørnet for å hamstre på piknik bestemmelser og det er en to minutters spasertur Til Kongens Have (Kongens Hage) park bør du trenger å brenne litt energi før sengetid. Du kan lese hele anmeldelsen av Generator Copenhagen her.

folk drikker ved bordene I Generator Hostel Copenhagen Danmark

Generator Hostel Copenhagen

Hvor lang tid å tilbringe I København med barn

vi tilbrakte fire netter i København med en dag ut av Byen besøker Malmø. Så de tre dagene Vi hadde i København tillot oss tid til å utforske byen i rolig tempo. Hvis du har kort tid, vil en helg i København med barn også fungere bra.

vi så ikke mye av de viktigste «severdighetene»: vaktskiftet På Amalienborg, Rosenborg Slott og dyrehagen var ikke på vår radar, våre barn har faktisk ikke opplevd tilsvarende aktiviteter i Sin egen hovedstad London. Vi kunne lett ha brukt lenger I København hvis det var sommer: nærheten til kysten, de mange utendørsattraksjonene og kafekulturen gjør det til en veldig tiltalende pause for en sommerferie på en uke eller mer.

folk som sitter ved havnen I København Danmark

Friluftsliv I København

er Det verdt Å få København-kortet med barn?

Københavnskortet er en måte å forhåndsbetale og potensielt spare på et stort utvalg av attraksjoner og transportmuligheter i København. Mange av de viktigste severdighetene I København har en ganske bratt inngangsbillett, slik at det kan fungere kostnadseffektivt å bruke kortet. 87 attraksjoner er inkludert i kortet sammen med transport i Sentrum Av København og Så langt ut Som Roskilde. Hvert voksenkort lar deg inkludere to barn under 10 år.

kortet er ikke billig, så det er verdt å lage en liste over kostnaden for attraksjonene du definitivt skal besøke og trene om du skal spare. Kortet inkluderer transport fra flyplassen til sentrum, båtturer, inngang Til københavn zoo, Christiansborg Slott, Tivoli Og mye mer.

gutt på solstol tivoli københavn danmark

København for barn: slapper av I Tivoli

Jeg kom veldig nær å kjøpe Copenhagen Card. Men jeg konkluderte med at det ikke var for oss. Jeg følte vi ville bli presset til å jag rundt i byen besøke så mange steder som mulig. Hvis du planlegger å besøke mange betalte attraksjoner, eller hvis du bor utenfor sentrum og trenger å bruke offentlig transport, vil det være verdt (kortet inkluderer også rabatter på sykkelutleie).

familie sykling under en buegang av en bygning i københavn danmark

Sykling Gjennom København med barn

da vi hadde vakre solfylte dager under vårt besøk, brukte vi ganske mye tid på å bare nyte atmosfæren i byen og utforske i sakte tempo, nyte kafeer og utendørsområder. København Kortet fungerer bedre hvis været tvinger deg innendørs som det er noen strålende familievennlige museer inkludert.

leter du etter et familievennlig sted å bo I København? Les vår anmeldelse Av Generator Hostel Copenhagen.

Ansvarsfraskrivelse: dette innlegget inneholder affiliate linker. Skulle du klikke for å kjøpe, det er uten ekstra kostnad for deg, selv om jeg får en liten provisjon som går mot driften av denne bloggen.