‘Devil May Cry 5’ Recensie: mooi, vol actie, maar zonder hart

dit artikel is meer dan 2 jaar oud.
DMC 5 – Capcom

DMC 5 – Capcom

Credit: Capcom

I go way back with the Devil May Cry series. Mijn vrouw (vriendin van toen) en ik begonnen per ongeluk een traditie in 2001 toen het origineel werd uitgebracht. Ze zat te kijken hoe Ik spelletjes speelde en ze volgde me alsof het een film was. Ze was het eerste en enige meisje waar ik ooit mee uitging die met me zou gaan gamen op dat niveau.

dat is een van de vele redenen waarom ik het volgende jaar met haar trouwde. Vanwege die ervaring, Ik ben enthousiast wanneer een nieuwe DMC wordt uitgebracht, en de release van DMC 5 was niet anders. Mijn afhaalmaaltijd is meestal positief, maar niet helemaal wat ik hoopte te krijgen van het spel.

DMC 5 is mooi op uw scherm of monitor. Als je in 4K speelt, word je getrakteerd op enkele van de meest indrukwekkende actiescènes, en ze dansen allemaal op het scherm met ongerepte helderheid. De visuele trouw is in elk aspect van het grafische pakket. De outfits, tatoeages, Haar, wapens en de overvloed aan explosies van het personage worden prachtig weergegeven.

DMC 5

DMC 5

Credit: Brian Mazique – DMC 5

I don ’t think it’ s overdating the positive to suggest DMC 5 may be the most attractive action game I ‘ ve seen. Terwijl de graphics zijn een voor de hand liggende plus, er is een klein probleem met de visuele ervaring. De camera kan een beetje onhandig zijn. Afhankelijk van welk deel van het scherm je op, kunt u verdwalen in de chaos, of zelfs onzichtbaar achter een stilstaand object.

dit is lang niet genoeg om me neer te zetten op het uiterlijk van het spel. Als er iets, het is het meest frustrerend, want Ik wil meer van deze stellaire samensmelting van lichteffecten, gore, texturen en Japanse anime-achtige actie sequenties te zien.

DMC 5

DMC 5

Credit: Brian Mazique – DMC 5

I wish the sound was nearly impeccable like the visuals. In de strijd, de actie wordt enigszins aangevuld met een soundtrack die past bij de identiteit van het spel en de serie. Echter, de toespraak van de personages te midden van gevechten komen af als mompelt in de meer intense gevechten. Er zijn een aantal vreemde soundtrack keuzes in sommige gebieden te. Namelijk, op de DMC van waar je wapens upgrade, de muziek is niet op zijn plaats, en het is moeilijk om niet op te merken.

DMC 5

DMC 5

Credit: Brian Mazique-Capcom

ten slotte is het dialoogvenster van de personages tijdens de cutscenes onsamenhangend. V is een van de meer vervelende personages die ik heb gezien in een actie spel. Ik begrijp niet waarom hij bijna elk woord mompelt. Terwijl zijn wapens en magische krachten zijn groot, zijn toespraak komt af als een personage die wordt verondersteld diepte te hebben, maar is zich niet bewust dat hij bestaat in de video game equivalent van een B-film. Het is alsof Christian Bale ’s Batman interpretatie het karakter verliet en verliefd werd op Marilyn Manson, en nu zit hij vast in een soort vreemd vagevuur tussen de twee Persona’ s.

helaas wordt iedereen die geen demon is op dezelfde manier gedesillusioneerd vertegenwoordigd in het verhaal.

deze tekortkoming komt over in het verhaal. Dit is gewoon geen boeiende reis. Eigenlijk moest ik slaperigheid bestrijden terwijl ik naar de cutscenes keek. Een deel van het probleem is de slecht aangeleverde dialoog, maar verder is het verhaal oppervlakkig.

je bent in wezen belast met het redden van Dante, de oorspronkelijke held in het verhaal. Dante lijkt verslagen te zijn door een demon en hij is verdwenen. Nero is het eerste controleerbare personage. Hij wordt verondersteld heldhaftig te zijn op het vinden van Dante, maar de passie en vastberadenheid worden niet overgebracht.

V ‘ s mysteriousness wordt verondersteld overtuigend te zijn. Je zou gedreven moeten worden door het ontrafelen van zijn motieven, maar in plaats daarvan, kon het me niet echt schelen. Mijn wens om DMC 5 af te maken was volledig gebaseerd op het willen zien van de verschillende bazen–omdat ze geweldig zijn–en gewoon om te zeggen dat ik het spel voltooid.

de reddende gunst voor DMC 5-voorbij de visuals-is de pure actie. DMC is altijd een hack-and-slash masterclass geweest en deze versie is niet anders. De variatie van de personages en hun unieke wapens zorgen voor een goede diversiteit. Elk is leuk om te controleren in hun eigen recht. Ook, het is een uitdaging om te leren en verwerven van de verschillende technieken verbonden aan elk karakter.

je begint alle verschillen te waarderen, en het werkt allemaal om een complete gameplay-ervaring op te bouwen. Het is moeilijk om te zoeken naar meer van core gameplay dan wat Capcom biedt in DMC 5.

er is een element van microtransacties aanwezig, maar het is geen pay-to-win-concept. Je wordt consequent gevraagd om rode bollen te kopen. Je kunt 100.000 krijgen voor $ 1,99. De rode bollen worden gebruikt om Combo ‘ s te kopen, wapens of om door te gaan als je gedood bent. Dat klinkt een beetje erger dan het is gezien er een ton van de rode bollen in het spel.

u hoeft ze echt niet te kopen. De combo ‘ s zijn niet nodig om een van de demonen of schurken die je tegenkomt verslaan, en van normaal spel, je zult het bereiken van de vereiste orbs om door te gaan, zelfs wanneer je bezweken bent aan een baas. Het is het bewijs dat niet alle microtransacties gelijk worden gemaakt.

de onderste regel

DMC 5 is prachtig weergegeven en de actie is leuk. Echter, het zwakke verhaal en minder-dan-boeiende karakterontwikkeling en audiopresentatie verwijderen het hart van het spel. In plaats van een meesterlijke en complete actie spel, het is in plaats daarvan veel ondieper dan het had kunnen zijn.

uitgever:

Platforms: PS4, Xbox One (version reviewed), en PC

Releasedatum: 8 maart 2019