Recensie: Dex (Nintendo Switch))

na het kijken naar de trailer voor Dex, ik was vrij enthousiast om het spel te spelen. Het zag eruit als veel van de andere geweldige, actievolle indie games die ik heb gespeeld op de Switch. Echter, Ik was niet op de hoogte dat het originele spel vijf jaar geleden in 2015 debuteerde. Dus terwijl de trailer er cool uitzag, wist ik dat ik te maken zou krijgen met een aantal verouderde mechanica. Toch, het verhaal van een mysterieuze blauwharige vrouw die kan schoppen kont en namen te nemen in een kleurrijke, cyberpunk open-wereld leek vrij interessant.

natuurlijk begint het spel met een vage setup, ze moeten toch mysterieus blijven. Je krijgt niet veel informatie over Dex. Maar blijkbaar is ze geweldig, en sommige slechteriken zitten achter haar aan omdat ze zo geweldig is, dat is alles wat je echt moet weten. De speler neemt de controle nadat Dex valt in het riool, waar ze ontmoet een aantal schaduwrijke personages. Om vooruitgang te boeken, moet Dex zich een weg vechten door deze smerige riool bende. Dus, je eerste gevecht is tegen drie vijanden, zonder echte tutorial of informatie. Je kunt slaan en schoppen, maar succes met het krijgen van een hit in. Deze jongens houden ervan om je aanvallen te blokkeren. Het is een hobby voor hen of zo. Ik was zo geïrriteerd met het eerste gevecht door deze ene man. Hij blokkeerde bijna elke klap. Ik kreeg maar 1 op de 10 hits.

er is ook het probleem van hoe onhandig en traag de gevechten voelden. Het was gewoon niet leuk, flow, zoals ik dacht dat het zou zijn. Ik stelde me gameplay voor als de oude arcade beat em ups. Helaas, ik was opgewonden toen ik mijn eerste wapen kocht. Ik dacht: “dit zal nu veel makkelijker zijn,” maar ik had het mis. Die geweren moeten pellets afschieten, want mijn aanvallen leken meer schade aan te richten dan een kogel. Het was pas later dat ik begon dingen anders te doen en besefte stealth was de manier om te gaan bij het neerhalen van de slechteriken. Dex kan doen een paar verschillende bewegingen als het gaat om de melee aanvallen; je hoeft alleen maar om erachter te komen wat het beste werkt voor u. Wapens zijn de voor de hand liggende optie, en Dex heeft een vrij goed arsenaal, maar met behulp van uw hacking vaardigheden gecombineerd met stealth aanvallen kan veel effectiever zijn.

nog een ding dat je moet weten is dat het verzamelen van credits is van vitaal belang voor uw progressie (door “vitaal” ik bedoel het zal uw ervaring een stuk minder frustrerend). Het verzamelen van credits kunt u upgrades kopen voor Dex ‘ s apparatuur en wapens. Deze kunnen soms moeilijk te vinden zijn, maar de moeite waard.

ik weet dat het klinkt alsof ik heb gewezen op veel meer negatieven dan positieven als het gaat om Dex, maar dit spel heeft veel te bieden. Zoals de reeks personages die Dex ontmoet. Het is eerlijk gezegd een van de beste delen van het spel. Ik heb het gevoel dat de personages meer diepte en intriges hebben dan het werkelijke verhaal. De voice-overs en dialoog zijn vermakelijk, en het lijkt erop dat elke NPC zijn eigen persoonlijkheid heeft. Er zijn ook verschillende dialogen voor de keuzes die je maakt in-game, die ik leuk vind. Maar ik ben altijd in conflict over hoe het het verhaal zal beïnvloeden. Waardoor ik meestal het spel wil herhalen, en dat is goed, toch?

een andere pro is de omgeving waarin het spel zich afspeelt. Cyberpunk-spellen zijn altijd leuk, gewoon vanwege de nette dingen waarmee je kunt communiceren en de coole sci-fi-technologie. Maar de wereld in Dex is over het algemeen geweldig om te verwerken. Ik vond het echt leuk hoe elk gebied waar ik naar ging zo veel om naar te kijken, en zo veel detail had. Ik moet ook vermelden dat Dex een beetje een smerig spel is. Niet op een slechte manier, maar meer een “dit spel is voor volwassenen” manier. Er zijn genoeg vloeken, twijfelachtige karakters, en zelfs … naaktheid. Volledig, geblokt, pixelachtig vlees! Het is best grappig, eigenlijk. Dex is een niet-lineair, open wereld spel. U kunt missies doen in elke gewenste volgorde en verschillende routes verkennen. Dus elke keer dat je speelt, kun je iets nieuws vinden of iets zien dat je de eerste keer niet hebt opgemerkt.

Dex mist op sommige gebieden, maar ik denk dat de algehele ervaring was vrij aangenaam. En zoals ik al eerder zei, Het is een spel dat ik terug wil gaan en opnieuw wil spelen. Elk spel dat ik houd gedownload op mijn Switch is meestal een die ik aanraden. Dex gaat voor $ 19.99 op de eShop, maar het is te koop deze week voor $ 17.99. Dus als je geïnteresseerd bent, nu is het tijd om het te pakken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.